Tuesday, May 3, 2011

Freemanson


Di sini sy ingin memberitahu serba sedikit tentang freemanson, walaupun hanya ilmu yg dikongsi ini tidak spt yg diharapkan ttp anda harus lah BERFIKIR dan KAJI makna yg lebih mendalam sebelum menerima sepenuhnya ilmu berkaitan konspirasi ini. 

Jalan mudah untuk memahami permasalahan sebenar dunia hari ini sejak zaman Rasulullah SAW hinggalah
sekarang, adalah dengan meneliti satu pertubuhan rahsia yahudi yg amat berpengaruh sejak 1000 tahun dahulu iaitu Freemanson.

Jika kita mengkaji maklumat2 berkaitan freemanson dan upacara mistik2 nya, kita akn faham bagaimana orang2 yahudi di dunia ini berkerja dan menjatuhkan umat Islam. Perencanaan menjatuhkan umat Islam dilakukan secara amat terancang dan memakan masa yg sgt lama, seribu tahun lebih.

Firman Allah SWT : Al-Baqarah ayat 120 :
" Orang-orang yahudi dan nasrani tidak akan merasa senang kepada kamu sehingga kamu mengikuti agama mereka.."

Kebanyakan para penyelidik konspirasi berpendapat freemanson adalah satu pertubuhan yahudi yg mendidik ahli-ahlinya bekerja bagi mencapai matlamat dan cita-cita bangsa yahudi. Gerakan ini sebenarnya sudah bertapak lama di muka bumi ini tetapi tarikh penubuhan serta siapa yg menjadi pengasas tidak dapat di kenal pasti. Freemanson di anggap wujud secara rasmi nya pada tahun 24 jun 1717. Ini berdasarkan penubuhan GRAND LODGE of ENGLAND untuk freemanson di bandaraya London.

Selepas itu, wujud lg beberapa Grand Lodge di beberapa negara spt Ireland,Amerika, Scotland,Singapura, Perancis dan tidak terlepas juga di MALAYSIA..!!!!



Logo Freemanson dan Takrifannya

Logo freemanson terdiri drpd tiga elemen utama iaitu jangka lukis, pembaris sudut L dan huruf G. DI antara ketiga2 elemen ini huruf G tidak di ketahui apakah maksud nya. Namun begitu para pengkaji membuat kesimpulan sendiri di atas maksud di sebalik G tersebut. Ada sestengah bermaksud G bermaksud GREAT ARCHITECT, kerana elemen jangka lukis dan pembaris tersebut diguna oleh para arkitek. Atau G bermaksud GEOMETRI yg mana kedua2 alat tadi diguna dlm bidang geografi. Tapi ada pendapat yg rasional ialah mengatakan G bermaksud GREAT PYRAMID..



Great Pyramid merujuk kepada monumen piramid yg menjadi lambang simbol gerakan rahsia yahudi yg terbesar di dunia iaitu ILLUMINATI.

Secara ringkasnya elemen2 tersebut bukanlah bermaksud kesemua ahli2 nya bekerja di dlm bidang pembinaan atau Arkitek atau pun bukan lah semua yg belajar atau bekerja di dlm bidang itu adalah freemanson, tetapi ia merujuk kpd KETEKUNAN, KEBIJAKSANAAN, dan KEPATUHAN ahli dalam menapai sesuatu misi yg ditetapkan oleh Gran Master dalam freemanson. Ahli2 tersebut adalah arkitek-arkitek yg bertindak sebagai pelaksana kepada pemikir2 rahsia yang berada di dalam freemanson.


info-ibnu yaakob 
penyusun - el nino



No comments:

Post a Comment